Hvad er forskellen på CBD, CBG og CBN olie?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Jeg har lagt mærke til, at der efterhånden findes flere forskellige typer af olier – ikke kun CBD, men også CBG og CBN. Jeg er lidt forvirret over, hvad forskellen egentlig er. Når man læser beskrivelserne, står der, at de alle er THC-fri og lavet på samme måde, men de skulle give forskellige effekter. Jeg leder efter noget, der kan bruges dagligt, uden at man bliver træt eller sløv, men som stadig føles balanceret. Kan nogen forklare, hvornår man typisk vælger CBG frem for CBD, og hvad CBN egentlig bruges til?

Anonymous
    Inactive

Jeg havde det på samme måde i starten, så jeg begyndte at læse lidt på https://cannabislight.dk/kategori/cbd-olier/ , hvor de forklarer forskellen ret tydeligt. CBG er kendt for at give en mere opkvikkende og fokuseret fornemmelse, mens CBN ofte bruges om aftenen, fordi det føles mere beroligende. CBD ligger et sted midt imellem og bruges til generel balance. De sælger olier i forskellige styrker – fx Premium CBD + CBN 20 % eller CBG + CBD 10 % – og alle er produceret i Sverige under GMP-certificering. Det hjalp mig meget at læse, hvad hver type var beregnet til.

Anonymous
    Inactive

Det giver rigtig god mening. Jeg tror, mange overser, at der faktisk er forskel på de enkelte cannabinoider. Det er smart, at man kan kombinere dem alt efter, hvad man har brug for – fokus, ro eller balance. Når man kan se både indhold og testresultater, bliver det også nemmere at prøve sig frem uden at tage noget tilfældigt. Det virker som en god idé at starte med en kombineret olie og derefter finde ud af, hvad der fungerer bedst.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.