Enklare väg att bygga Excelkunskaper stegvis

• This topic has 2 replies, 3 voices, and was last updated 5 months ago by Anonymous.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Jag har länge försökt bli bättre på att arbeta med Excel men det känns som att jag hela tiden fastnar i moment där jag inte minns hur vissa funktioner eller tabeller är uppbyggda. När jag försöker söka efter snabba genomgångar hamnar jag ofta på olika sidor som inte riktigt följer samma struktur vilket gör att jag tappar överblicken. Det hade varit skönt med ett upplägg där allt som rör grunder formelhantering och diagram finns samlat och där man tydligt ser hur nivåerna hänger ihop. Är det någon som hittat något som fungerar bra när man vill lära sig utan att lägga en hel dag?

Anonymous
    Inactive

Jag hade exakt samma känsla tills jag började gå igenom Excelpaketet där varje nivå innehåller tydliga moduler som celler tabeller funktioner formatering och sedan mer avancerade delar som diagram och formelhantering. Det gjorde att jag kunde förstå sambanden istället för att hoppa runt och jag märkte att det gick snabbare att komma vidare när allt låg i en ordnad följd. Jag tyckte också att det var smidigt att repetera Lathunden eftersom den förklarar flera detaljer kortfattat. Om du vill testa ett liknande upplägg kan du Boka excel utbildning online eftersom där finns alla nivåer samlade på ett ställe.

Anonymous
    Inactive

Det här sättet att beskriva problemen visar hur vanligt det är att man saknar en röd tråd när man försöker lära sig Excel på egen hand. När man i stället får ett tydligt flöde från grunder till mer avancerade moment blir det mycket enklare att se vad som behövs för att bygga vidare steg för steg. Det hjälper också att materialet är uppdelat i små moduler som man kan ta när tiden räcker vilket passar bra i arbetsmiljöer där man ofta måste växla mellan många uppgifter. Många upplever nog att det skapar en mer trygg inlärning.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.