actieve eerste date
- This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 4 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
January 8, 2026 at 6:15 pm #161025
Anonymous
InactiveHello, stranger!
Article about actieve eerste date:
Ontdek wat te doen en waarheen te gaan. Ook actieve dates. 36 Eerste Date Ideeën & Activiteiten Die Je Écht Leuk Vindt.
En als iemand die er op honderden is geweest (tja, ik was nou eenmaal populair én ben al 15 jaar een datingcoach) zal ik je onthullen wat leuke ideeën en activiteiten zijn voor een perfecte eerste date. Want als je jouw eerste date op de juiste manier aanpakt, zal je zien dat er veel meer chemie kan ontstaan dan als je gewoon maar iets doet. Wat is echt fout voor een eerste date? Begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet tegen “kom, we spreken af en dan doen we een drankje samen”. Dat soort dingen vind ik in principe allemaal prima, maar er zijn een aantal dingen die ik wel ECHT fout vind voor een eerste date. 1. Uit eten gaan. Simpelweg omdat je hierdoor in een situatie komt waarbij je volledig op elkaar gefocust bent. Er zit een tafel tussen jullie in. En vaak is het de meest stressvolle situatie voor op een eerste date. Als je eenmaal in een relatie zit dan is het leuk om samen uit eten te gaan, je wordt namelijk geforceerd om je aandacht voor 100 procent op elkaar te richten. Maar tijdens een eerste date zijn jullie beiden een beetje nerveus. Geloof me, die geforceerde focus maakt de sfeer niet beter. 2. Naar de bioscoop gaan / netflixen / musical / theater. Ik weet ook niet wie en waarom iemand dit ooit verzonnen heeft. Maar tijdens een eerste date wil je elkaar juist leren kennen. Niet honderd procent van de tijd gefocust zijn op de voorstelling. Je bent op date samen om elkaar te leren kennen. Niet om 2 uur naar een film of voorstelling te kijken. Ingrediënten voor een leuke eerste date. Waaraan moet een eerste date voldoen om te zorgen dat hij wél goed is? Je wil de mogelijkheid hebben om te praten zodat jullie elkaar beter kunnen leren kennen Je wilt elkaar aan kunnen raken (omdat dit aantrekkingskracht opbouwt) Je wil makkelijk weg kunnen als de ander niets blijkt te zijn Je wil het zo ontspannen en relaxed mogelijk houden. De 36 Leuke Eerste Date Ideeën & Activiteiten. In de video hieronder onthul ik de 10 beste eerste dates op basis van mijn 15 jaar ervaring als datingcoach. Ik leg ook uit waarom ze zo goed zijn. Video gekeken? Hieronder staan nog meer ideeën. Je zal zien dat je veel van de activiteiten kan combineren. Je kan bijvoorbeeld afspreken voor koffie, dan een stukje wandelen en dan (spontaan) beslissen om samen jeu de boules te gaan spelen etc. Ook al klinken sommige ideeën een beetje gek, onderzoek wijst uit dat juist dit soort kinderlijke ideeën ervoor zorgen dat hij je sneller leuk gaat vinden. 1: De Koffiedate is de beste eerste date. Zo. Het is eruit. Nou, er is een reden dat ik koffiedates aanraad aan al mijn vrouwelijke klanten. De date kan je makkelijk overdag tussen dingen in plannen. De date hoeft niet lang te zijn. Als je dus wat ongemakkelijk bent, is het sociaal acceptabel om het kort te houden. Het geeft je opties als het leuk is. Je kan erna gaan wandelen of samen ‘spontaan’ wat leuks doen (wat je erna al kan hebben uitgezocht) Als je op zoek bent naar een serieuze relatie, filter je met een koffiedate al snel de mannen eruit die alleen op zoek zijn naar nachtelijk vermaak. En als je wilt, kan je de koffiedate nog leuker maken… 2: Koffiedate in een boekenwinkel. Zoek een leuke boekenwinkel op bij je in de buurt, en spreek daar af voor een kopje koffie, of haal een to-go bij een koffiezaakje in de buurt. Boeken kunnen een hoop zeggen over een persoon. Je kan samen langs de kasten wandelen en praten over boeken die jullie hebben gelezen, of willen lezen. Het is een leuke casual manier om erachter te komen wat voor persoon de ander is. Als je niet weet hoe je deze date voor kan stellen, spreek dan gewoon voor een kopje koffie af, maar in plaats van dat jullie gaan zitten, stel voor het to go te doen en meteen even te wandelen naar de boekenwinkel ernaast omdat je nog boek XYZ wilde halen voor een vriendin. 3: Maak een wandeling. Mijn andere favoriete date idee: maak een wandeling. Het klinkt misschien een beetje suf, maar ga wandelen in het park. Of nog beter – als jullie dicht bij het strand wonen – maak een strandwandeling. Een wandeling is een hele relaxte manier om elkaar wat beter te leren kennen, omdat: Je niet verplicht bent om constant oogcontact te hebben. Je in beweging bent, hierdoor heb je minder last van eventuele spanning. Kortom, ga lekker samen wandelen. Dat is vele malen leuker dan in een donker café tegenover elkaar zitten. Tip: Elkaar beter leren kennen is essentieel op eerste dates. Bereid alvast wat vragen voor die je de ander kan stellen. Hier staan er 101. 4. Kinderboerderij. Nou klinkt de kinderboerderij misschien een beetje gek of wellicht zelfs een beetje… Maar niets is minder waar, de kinderboerderij is juist een van de beste locaties voor een eerste date. Binnen een halfuurtje ben je er doorheen gelopen en er valt hier genoeg te zien, daarnaast is er in elke stad wel eentje te vinden. En misschien ligt het aan mij, maar ik ben gek op dieren en ik vind het oprecht leuk om naar ze te kijken. Dus als jij dat ook leuk vindt dan is dit absoluut een goed idee. Je kan het daarnaast makkelijk combineren met een wandeling, kop koffie, of een van de volgende 2 date ideeën. 5. Scootertocht door jullie eigen stad. I n vrijwel elke (middel)grote stad, kan je elektrische deelscooters huren. Stap samen op een scooter en ga een middagje of avondje op scootertocht door jullie eigen stad. Spreek ergens samen af. Ga samen op de scooter naar een bijzonder plekje om een drankje te doen of een kop koffie te drinken. Ga daarna naar de tweede plek om wat leuks te doen of wat te eten. Dit is een leuke eerste date omdat jullie samen op een klein avontuur gaan en iets meemaken. Het kan misschien soms zelfs wel een beetje eng of spannend zijn bij iemand die je nog niet kent achterop. En die spanning kan weer voor meer aantrekkingskracht tussen jullie zorgen volgens wetenschappelijk onderzoek (hier een lange uitleg van dit fenomeen). 6. Rondvaart of watertaxi. Je snapt nu al een beetje wat leuke dingen zijn om te doen op een date. Je wilt niet op één plek zitten, maar je wat kunnen verplaatsen. Als je geen fan bent van scooters of fietsen, is samen iets op het water doen een leuk idee. Als je op de juiste plek woont kan je een rondvaart samen doen (dat werkt zelfs als hele date). Of als jullie je op een leuke manier willen verplaatsen van lunchlocatie naar activiteit, dan kan je ook een watertaxi gebruiken. 7. Zonsondergang kijken. Iedereen wéét dat samen de zonsondergang een heel romantische activiteit is, maar zo weinig mensen doen het. Als je een rustige of mooie locatie bij jou in de buurt kent, neem dan een kleedje, snacks en wat drankjes mee en ga samen naar de zonsondergang kijken. 8. Zelf groente en fruit plukken. Als je iets origineels zoekt om te doen op een eerste date, dan is dit het. Ga naar een boerderij of boomgaard toe, en pluk samen wat fruit of groente. Vaak kan je op die boerderijen ook nog een kopje thee of koffie doen, dus je kan het leuk combineren. En als de eerste date een succes is, kan je een paar dagen later afspreken om wat te gaan koken of bakken van wat jullie geplukt hebben. Hier vind je een overzicht van verschillende boerderijen waarbij je groente/fruit kan plukken, maar zoek zeker ook even zelf op Google (zoek op: “groente / fruit plukken + regio”) om te kijken of je iets kan vinden. 9. Als het sneeuwt: Ga samen een sneeuwpop bouwen. Oké, ik geef toe dat je voor deze wel een klein beetje geluk met het weer moet hebben. Maar als het toevallig sneeuwt maak dan gebruik van deze gelegenheid en nodig je date uit om samen een sneeuwpop te bouwen. Om de een of andere reden is dat altijd leuk, je maakt hiermee het “innerlijke kind” wakker. Dit bezorgt jullie gegarandeerd veel lol en plezier. Het is simpelweg een leuke bezigheid om met zijn tweeën te doen. En het heeft ook wel iets romantisch, ik bedoel… samen met handschoenen aan en een muts op in de kou… En na afloop een lekker kopje warme chocolademelk. Het is gewoon superleuk en ik ken bijna geen één man of vrouw die het stiekem niet leuk vindt om een sneeuwpop te maken. 10. Als de zon schijnt: Wijntje drinken op het strand. Als jullie beide dichtbij het strand wonen, of een klein strandje aan een rivier of plas, dan is dit een leuke date met warm weer. Maak een korte strandwandeling.
Actieve eerste date
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.